fortsatt semester...

Igår var vi på utflykt hela dagen. Ett givet mål på semestern är Bakken. Freja fick för första gången ett åkband och hon och Elina utnyttjade det mer än väl. Vi åt popcorn, fiskade ankor, åt glass, sköt ekorrar, hälsade på tomten och allt som man nu gör på ett tivoli. vi hade en toppendag!

Nu har Wilmer och Anders åkt till Kristianstad och det är bara jag och Freja kvar i Häljarp. Idag blir det en mysdag...

semestern är här!!

Tänk att vi idag har firat vår första semesterdag. I fyra veckor framöver är det semester som gäller.....
Idag började vi dagen med en cykeltur in till Landskrona. vi köpte frukostfrallor på Hemköp och cyklade sen vidare till morfar. vi vilade benen där och åt en god frukost för att sedan bege oss hemåt igen. Stannade till på en jättefin lekplats, men annars gick det ganska fort att cykla hem. Wilmer somnade och sov middag i nära tre timmar (inte på cykelsitsen dock). Jag passade på att läsa en tidning i solen. I eftermiddag har Anders och Tommy bytt panel på en del av huset. Så nu är steg nr 1 avklarat i vårt trädgårdsprojekt. Det blev jättefint. Morfar kom förbi och åt med oss nu ikväll. En bra första semesterdag..

Stina-fina

Köpenhamn-Häljarp

Igår hade vi en VAAAARM dag i Köpenhamn. Men mysigt var det såklart. När man är i Köpenhamn så känns det semester i hela kroppen och bara det är en härlig känsla. Vi strosade runt och smet in i en och annan affär. Men det blev inget speciellt handlat. Det var för varmt för att tänka på sånt. Vi stannade till i Nyhamn och tog en glass och drack en öl.

poolen är på plats

och självklart är det helt perfekt i denna värmen. Den är väl använd redan kan jag säga.
Idag kom Emma, Danne och lilla Wilma på besök. Det går ett år mellan gångerna, så det är verkligen skoj när vi väl ses. Och denna gången är det klart extra roligt eftersom det är första gången vi träffar Wilma. Dagens bilder....

Wilma och Danne

igår satt vi på altanen hela kvällen njöt av det härliga vädret.

trevligt med besök

Vid middagstid idag kom Petra och Alice på besök. Vi hade inget planerat idag, så det var jätteskoj att dom tittade förbi. Petra hade med sig lunch till oss som vi smaskade i oss innan vi gick en sväng. Freja och Wilmer behövde springa av sig och jag tyckte det var en utmärkt idé att stanna till på lekplatsen. Men jag insåg ganska snabbt att det var en mycket dålig idé. Det var så varmt där att jag gav upp efter tio minuter. Vi gick hem och fyllde upp poolen istället. Peter, Therese och Emma kom förbi och pratade lite och Freja var mycket glad över att Emma kom och lekte med henne en stund. När jag stod och gjorde kvällsmat kom morfar förbi och sa hej. Så vi har haft fullt med besök här idag. Annars har jag och barnen mest varit arga på varandra. Vi behöver en pappa som har semester. Känner att det är läge för det nu.

Wilmer gör som storasyster

Alice spelar och sjunger

heldag på Ven

Idag har vi haft en kanondag på Ven. Kl tio tog vi och grannarna färjan över och började promenera på fina och soliga ön. Vädret var precis lagom soligt, sådär så man blev liiite för varm i kläderna. Lite mjölksyra fick man allt i benen när man seeega sig upp för alla backar. Fyra vagnar traskade vi omkring med, fulla med packning och barn. Men det blev klart många stopp för att fika, bada, gunga och sola. Stackars lillebror som hade 39 graders feber. Han orkade bara med någon lite tur på lekplatsen, men låg sen i vagnen nästan hela dagen. Vi träffade på ett fint svanpar med sina sex supersöta ungar. Hanen visade upp sin manlighet och jagade bort två sällskap från stranden så att dom tryggt kunde få halva stranden för sig själva. SMART! Sen gick vi förbi ett sött litet hus som var till salu. Vi fantiserade lite om hur fint det skulle vara att ha ett hus på Ven. En kort tid var det vårt och familjen Duréns hus. Vi skulle fira midsommar tillsammans och varannan jul fick man ha huset. Hela semestern skulle firas på Ven och barnen kunde leka tillsammans i trädgården. När vi insåg att det kostade typ en miljon mer än vi hade trott började vi grubbla på om man skulle hyra stuga där någon gång under barnens uppväxt. Här kommer bilderna