båtväder...? Njae...

Ja, idag bestämde vi oss för att ta en tur med båten. Har varit lite dåligt med det denna sommaren. Så nu gäller det att passa på och utnyttja alla soltimmar man kan få innan semstern är slut. Men det är ju inte bara solen som ska visa sig. Det underlättar om det är någorlunda vindstilla också. Ja! det gör ju själva båtresan mycket mer behaglig. Vår tanke var att åka till Ven. Men vi vände bara efter en liiiiten bit. Det kändes som storm bara man kom utanför hamnen. Så vi åkte längs med kusten istället och hamnade i nästa hamn vid vattentornet. Där blev det fika och mys i några timmar innan vi hoppade hem med båten till Borstahusen igen. Freja, Linda och Peter tog ett dopp innan vi åkte hem.

Bakkenbesök

här kommer bilderna från bakken som vi var på förra veckan. Alltid lika mysigt och det har blivit en riktig semestertradition för oss.. Detta året var mormor, Tommy, Emma, Danne och Wilma med oss.

i väntan på tåget

på båten

ja, se det snöar!

åker värstingen

Wilmer är gaaaanska nöjd

Tivoli och åter tivoli

Förra veckan var en tivolivecka... Först folkets park i Malmö. Blev faktiskt imponerad av hur fint där var. Jättemånga karuseller som passade perfekt för Freja och Wilmer. men det är bara en liten del av parken. Finns hur mycket som helst att hitta på där utöver tivolit.

safaritur

I tisdags var vi på utflykt igen. Knuthenborg safaripark i Danmark. Jätteroligt var det! Men det är kanske inte så konstigt när där kom giraffer, noshörningar, zebror och strutsar strykandes längs bilen. (tur att vi inte hade vår bil. Då hade det inte varit liiika spännande att se djuren tugga på backspegeln) Här kommer bilderna så ni själv kan se...

Wilmer slåss med tigern

Trädgårdsfix

Idag blev det ju jättefint väder. Så vi bestämde oss för att stanna i trädgården och fixa lite. Spikade upp ett plank/staket som blev kanon.

Badat har vi också gjort en del idag..

och cyklat till farfar för att plocka körsbär

Dagsutflykt!

Igår kände vi för en liten utflykt. Hamnade i Ystad. Fråga mig inte hur och varför, men så blev det. Fiiin stad, Ystad. Mysigt att strosa runt i stan och titta på fina hus. Vi åt på en jättemysig restaurang och jag handlade några tröjor till barnen.

När vi var klara med Ystad åkte vi vidare mot nästa mål. Som vi inte hade en aning om... Men bilen stannade nästa gång i Kristianstad. Där var det Kristianstaddagarna passande nog. Åkte lite karuseller, åt langos och lyssnade på musik.

Dagens outfit....

...kommer här

han har själv valt kläderna!!

Och sen blir det lite Freja som tittar på film. Spännande film!

Sen fyndade  jag orkidéer på plantagen. 49:-/st

det blev pannkaka av allt

Igår var det full rulle från morgon till kväll. Först sovmorgon såklart... Vi har ju ställt om klockan till semester nu. Sen hämtade vi upp mormor och Tommy och for till Jonstorps marknad. Barnen åkte några karuseller, vi gick på barnloppis och vi köpte några bra grejor och några mindre behövande grejor bland marknadsstånden. Jag gillar att gå på  marknad. Lite sommarkänsla över det hela.
Efter marknaden åkte vi in till Höganäs för att äta på Pannkaksladan. (tips från Petra)
Där serveras pannkaksbuffé som är helt gudomlig. Alla slags pannkakor du kan tänka dig och ännu fler tillbehör till det. Allt runtomkring var väldigt barnanpassat, så barnen kunde bara springa fritt och titta på djuren eller leka på lekplatsen medans vi tryckte i oss det sista av buffén. Åk dit i sommar! Vi ska åka igen... Men man ska komma på eftermiddagen, efter fyra. Då är där inte så mycket folk.
Mätta och belåtna tog vi en sväng inom IKEA för att köpa värmeljus. Blev nya gardiner till Freja och två vattenflaskor också.

Wilmer somnade gott i vagnen